Er du kandidat til styrelsen?

Slider Valg
På generalforsamlingen torsdag den 14. marts 2024 skal der vælges en ny kredsstyrelse med 5 medlemmer for perioden 1. april 2024 til 31. marts 2026.

Valg til kredsstyrelsen 2024 – er du kandidat?

Der skal vælges:

Kredsformand og kongresdelegeret
Nuværende Kredsformand Leif Plauborg genopstiller.

Næstformand og kongresdelegeret
Nuværende næstformand Mads A. Christensen genopstiller.

Tre øvrige styrelsesmedlemmer (heraf to kongresdelegerede)
Nuværende medlem af kredsstyrelsen og kongresdelegeret Pia Foersom genopstiller.
Nuværende medlem af kredsstyrelsen Pia Madsen genopstiller.
Nuværende medlem af kredsstyrelsen, kasserer og kongresdelegeret Anja Bråten Møller genopstiller.

Suppleanter for styrelsesmedlemmer og de kongresdelegerede
Der skal vælges to suppleanter for styrelsesmedlemmerne samt i alt 3 suppleanter for de kongresdelegerede.

Henrik Norup (TR på Assentoftskolen) og Anna Rysbjerg (TR på Trekløverskolen) genopstiller.

Revisorer og revisorsuppleant
Bent Gindesgård og Jens-Ole Sørensen genopstiller som revisorer, mens Michael Povlsen genopstiller som revisorsuppleant.

Vil du stille op?
Såfremt du overvejer at stille op til det spændende og udfordrende arbejde i Kredsstyrelsen,er du velkommen til at kontakte os og få yderligere oplysninger om arbejdsopgaver og vilkår til de forskellige poster. Du kan på næste side se en generel beskrivelse og information om de arbejdet i styrelsen.

Du er også meget velkommen til at kontakte undertegnede eller et af de øvrige medlemmer af styrelsen for at få mere information.

Der er mulighed for at melde sit kandidatur fra nu og frem til, at valghandlingen foregår på generalforsamlingen.

Såfremt du ønsker dit valgoplæg bragt på Randers Lærerforenings hjemmeside, skal det være undertegnede i hænde senest tirsdag den 27. februar 2024på mail lepl@dlf.org. Valgoplægget må maksimalt fylde et A4-ark inkl. billede. Udover valgoplægget skal du give os tilladelse til at bringe dette sammen med billedet på hjemmesiden.

Stillingsopslag

Randers Lærerforenings medlemmer opslår herved 5 ledige stillinger til besættelse pr 1. april 2024.

Vi kan tilbyde følgende stillinger:

Kredsformand

Næstformand

Styrelsesmedlem/kredskasserer

2 menige styrelsesmedlemmer/sagsbehandlere

Fælles for stillingerne er:

• nyvalgte styrelsesmedlemmer (formanden undtaget), der ikke har gennemført Danmarks Lærerforenings organisationsuddannelse skal gennemføre denne (ca. 10 overnatninger). Udover dette vil der være et antal rejsedage (med overnatning) i forhold til deltagelse i kurser m.m.
    Som nyvalgt formand deltager man i stedet i Danmarks Lærerforenings politiske lederuddannelse (ca 15 overnatninger). Ligeledes her, vil der desuden være en række kurser, møder m.m. med overnatning og dagsmøder i København.

• at du skal deltage i relevant efter- og videreuddannelse omkring sagsbehandling og politiske emner

• at du har både politiske opgaver, opgaver i forhold til sagsbehandling og løser praktiske forefaldende opgaver på kredskontoret

• at der er tale om tidsbegrænsede ansættelser for perioden 1. april 2024 til 31. marts 2026.
    Randers Lærerforenings medlemmer har dog mulighed for at bringe ansættelsesforholdet til ophør via en ekstraordinær generalforsamling. Sker dette er de ansatte sikret lønnen til udgangen af det pågældende skoleår

• at jobbet skal klares helt eller delvist i fritiden i perioden 1. april 2024 til 31. juli 2024. Til gengæld vil man blive aflønnet i perioden 1. april 2026 til 31. juli 2026

• at der etableres en vagtordning blandt de 5 ansatte i ferieperioderne, således at medlemmerne har mulighed for kontakt til foreningen på alle hverdage

• at der er fast tilstedeværelsestid på kredskontoret

• at der skal være vilje til at bruge mellem 40 og 100 % af den ugentlige arbejdstid på foreningsarbejde

Vil du vide mere om arbejdet på kredskontoret er du meget velkommen til at kontakte os.

Leif Plauborg
Randers Lærerforening