Regnskab for 2023 og budgetter

Penge
Her findes regnskab og budgetter for de kommende år

Randers Lærerforenings regnskab, budget og budgetoverslag for 2024, 2025 og 2026.

Klik her for at åbne regnskaber og budget.

I regnskabet er der enkelte forhold, der kræver lidt nærmere forklaring. Indtægter fra "AKUT-fonden" er steget væsentligt og er er ca kr. 200.000,- højere end budgetteret, mens udgiften til TR-kurser ligeledes er steget voldsomt. Dette skyldes, at vi har ændret måden, der bogføres på. Tidligere bogførte vi udgiften til tillidsrepræsentanternes frikøb og indtægten til dækning af dette (fra AKUT-fonden) på samme konto (indtægt og udgift giver tilsammen kr. 0), mens vi fra 2023 har valgt at bogføre på to forskellige konti.

Vi har i 2023 oplevet et større afkast på vore investeringer. Dette modsvarer cirka tabet i 2022. Samlet set har investeringerne dog givet et positivt afkast, siden vi valgte at anbringe pengene i værdipapirer.

Vi foretager desuden hensættelser til dækning af udgifter, såfremt styrelsen væltes, eller formand/næstformand fratræder (se betingelser for dette under punkt. 6 på dagsordenen). Derudover hensættes penge til indvendig bygningsvedligeholdelse, kopimaskine m.m..

Kasseren vil på generalforsamlingen lave en kort gennemgang af regnskabet og besvarer eventuelle spørgsmål. Man er ligeledes velkommen til at kontakte kredskontoret i åbningstiden, hvis man har spørgsmål til regnskabet eller budgettet.